Home » Stiltedag mindfulness

Tijd voor een stiltedag en mindfulness

Laten we beginnen met een uitspraak van de bekende schrijver Albert Camus: “Om de wereld te leren begrijpen, moet men er zich af en toe van afwenden”

Mindfulness meditatie biedt de mogelijkheid om in stilte te genieten van een genezende adempauze in je druk leven vol van constante competitie, angst, strijd en zelftwijfel. Het is binnen deze momenten van eenzaamheid en stilte dat je de mogelijkheid hebt om de innerlijke stabiliteit en het vertrouwen op te bouwen om te leven met een grotere betekenis, doel en integriteit. Een stiltedag met mindfulness is de perfecte gelegenheid om vriendelijk te zijn voor jezelf en zelfzorg te beoefenen. Probeer jezelf toestemming te geven om een korte pauze te nemen in je dagelijkse routine, om stil te zijn en te luisteren naar je innerlijke stem. Je verdient het. Time4You zal je tijdens de stiltedag begeleiden en je leren wat mindfulness inhoudt.

Wat zul je leren?

Tijdens deze dag retraite bestaat uit een opeenvolging van meditatie en mindfulness oefeningen waaronder: zitmeditatie, de lichaamsscan, zachte “mindfulness yoga”, en contemplatieve praktijken zoals de liefdevolle-vriendelijkheidsmeditatie. Als je totaal nieuw bent in meditatie kan deze dag een uitdaging zijn, maar je bent hartelijk welkom op onze stiltedag mindfulness. Het is een geweldige manier om er mee te beginnen.

Krijg meer zicht op het leven

Om meer zicht te krijgen op het leven dat je voor jezelf hebt gecreëerd en de doelen die je nastreeft, moet je bereid zijn om in jezelf te kijken. Dit betekent dat je een korte pauze moet nemen en even moet stoppen met van taak naar taak te springen. Je moet leren luisteren naar je innerlijke stem. Het is mogelijk dat het nog kleine stemmetje binnenin al enige tijd gedempt is door constante ruis aan de buitenkant. Het is niet ongebruikelijk om je ongemakkelijk te voelen om wanneer je eens niets doet. De waarde van het nemen van de tijd voor eenzaamheid en stilte, afgesloten van de buitenwereld kan veel groter zijn dan je denkt.

Je kunt het ook tijdens je dagelijkse bezigheden toepassen

Tijdens de stiltedagen leren we om eenvoudige mindfulness oefeningen te integreren in je dag. Dit zul je fysieke, mentale en emotionele welzijn stimuleren. Wees eerlijk met jezelf en neem een paar minuten van de dag voor jezelf. Gebruik die tijd niet om zaken uit het verleden te herkauwen, je zorgen te maken over de toekomst, maar vul je geest met positieve gedachten. Bedenk hoeveel tijd je maar besteedt aan zelfreflectie. Een paar minuutjes per dag zullen ervoor zorgen dat je je mentale helderheid, je zelfvertrouwen en je kracht terugvindt. Bedenk dat het in een maatschappij waar succes wordt afgemeten aan rijkdom, macht en prestige, je gemakkelijke het gevoel van eigenwaarde kan verliezen. De stress van zich voortdurend ontevreden te voelen, zichzelf te vergelijken met anderen, en te herkauwen op vermeende tekortkomingen kan een zware tol eisen aan je algehele welzijn. Wanneer elke dag is verzand in negativiteit, is het tijd om te pauzeren en de balans op te maken van je leven en je prioriteiten. Begin met een stiltedag bij Time4You en reserveer via mail of telefoon.